20150615 Budapest-Dunapataj

15 juni 2015 - Dunapataj, Hongarije

Rit 122 km, hoogtemeters 408 m

Een dag om snel te vergeten.

Eerst de positieve punten: die Hongaren hebben overal netjes borden gehangen voor de route (eurovelo 6), en ook speciaal rustig afgelegen “fietsweggetjes” gezocht.

Helaas zijn de baantjes dikwijls in een erbarmelijke staat (gravel/putten/gras) of nog beter: het bord staat er wel maar de baan nog niet. Het is vrij frustrerend, want op die slechte wegen halen we zo een 5km/uur, het alternatief is uitwijken naar de ”grote baan”, maar van zo een 2-vaksbaan met bussen, camions en druk verkeer worden we ook niet echt vrolijk.

bord zonder baan Szalkszentmárton Oeps fietspad is weg. Wat nu?

slechte baan Dömsöd, slechte weg

Na enige verwensingen aan onze Hongaarse medemens, blijkt de laatste 15 km een volledig nieuw fietspad te liggen (maar neen dat verzacht het leed niet)

Solt : net Nederland zonder Nederlanders maar wel met Heineken

1. Michel:
    17 juni 2015
    Oei, MTB banden leggen! Nog geen draad gezien van 4 m hoog tussen Servië en Hongar? Dat Bord zonder pad, dat is nog een creatieve besparingsmaatregel voor België. Bord voor een snelweg en ....
    Bedankt voor het reisverhaal!
  2. Jill:
    17 juni 2015
    Het was misschien een mountainbike-route? :)
  3. Dirk en Ann:
    Dag Michel,

hebben het ook gelezen van de muur, hopelijk is het geen snelbouw want we moeten morgen de grens met Servie over

groetjes ginder in Waregem
  4. Dirk en Ann:
    17 juni 2015
    MTB route, dat we daar niet aan gedacht hebben, helaas geen 2 MTB banden in onze reservetas