20150602 Riedlingen-Gundelfingen an der Donau

2 juni 2015 - Gundelfingen an der Donau, Duitsland

Rit 118 km, hoogtemeters 749 m

Korte analyse van de Donauroute: in het dal ligt de Donau, de dorpjes liggen geschrankt op de hellingen. We rijden dus de ganse dag bergop, bergaf, Donau over, bergop, bergaf, Donau over,…

Rechtenstein      Rechtenstein, Duitsland

Waarschijnlijk heeft de plaatselijke horeca mee de bewegwijzering betaald en heeft ieder recht op wat fietsers.

Alles is afgesteld op fietsers, dus totaal geen probleem om bij de lunch onzen was verder te laten drogen.

Was drogen in Erbach

Veel ooievaars hebben we hier ook al gezien.

Munderkingen

In de namiddag is het zover: de eerste pech: een platte band. We kunnen echt niet geloven dat we lek gereden zijn met ons Schwalbes, maar bij inspectie van de binnenband is er een scheur van 2 cm. Waarschijnlijk hebben die pippo´s van de fietsenwinkel onze binnenband niet goed gemonteerd (want we rijden met een nieuw achterwiel).

pech onderweg

Een bezoekje aan Ulm (voornamelijk gekend als afrit van de A7 voor zij die in Oostenrijk gaan skiën, maar toch wel de moeite)

Ulm

We logeren in Gundelfingen in een heel leuk willekeurig gekozen pension, en als er dan ook nog een super-lekkere-Italiaan-met-terras is, zijn de donautrappers uiterst tevreden.