20150601 Donaueschingen-Riedlingen

1 juni 2015 - Riedlingen, Duitsland

Rit 127 km, hoogtemeters 797 m

Tijd voor een Wikipediaatje : De Donau  is de op één na langste rivier van Europa , na de Wolga, en de langste binnen de Europese Unie.

Hij ontspringt in het Zwarte Woud in Duitsland na de samenvloeiing van de Brigach en de Breg in Donaueschingen, stroomt oostwaarts door Centraal- en Zuidoost-Europa en mondt na 2829 km gemeten vanaf het begin van de Breg ,  in Roemenië en Oekraïne via de Donaudelta in de Zwarte Zee uit.

Dus wij ons natuurlijk geselfied aan de bron van alles.

Donaueschingen bron

Veel soeps is de Donau hier nog niet.

Donaueschingen, Duitsland

De Donauradweg is weer op zijn Duits, alles perfect aangeduid. Van volk valt het mee, we fietsen meestal alleen maar er zijn toch al een pak fietsers onderweg.

Deze route staat omschreven als vlak en gemakkelijk (vandaar nogal wat grijze panters onderweg), maar er moet toch af en toe flink geklommen worden.

We kruisen de route van vorig jaar en het Sigmaringen Schloss weerspiegelt zich nog steeds in de Donau.

Sigmaringen, Duitsland

We eindigen de dag in Riedlingen.

1. Michel:
    3 juni 2015
    Dag Ann & Dirk, het ziet er daar mooi uit. Die grijze panters hebben fietsen met een "moteur" dus jullie daar niet aan mispakken:). Ik kom die hier in Waregem ook tegen, langs de Leie! Goede reis.
  2. Dirk en Ann:
    5 juni 2015
    Dag Michel,

die moteurkes zijn echt over-vertegenwoordigd, meestal kunnen we het raden op basis van snelheid/leeftijd/gewicht en kledij!