20150607 Passau-Mauthausen

7 juni 2015 - Mauthausen, Oostenrijk

Rit 118 km, hoogtemeters 324 m

Nieuws van de dag : we zijn in Oostenrijk.

De Donauroute tussen Passau en Wenen is de meest gereden fietsroute in Europa, maar eerlijk gezegd echt veel volk is er niet (en het is zelfs zondag)

Tot aan Linz is de scene heel simpel :

Berg – geasfalteerd fietspad aan noordoever – Donau – geasfalteerd fietspad aan zuidoever – berg

Hofkirchen im Mühlkreis     Hofkirchen im Mühlkreis

De route zelf is overwegend vlak, we starten aan de noordzijde en nemen na 30 km een veer naar de zuidzijde.

Schlögen

Onze ijsstop houden we in Linz.

Linz

We rijden nog 20 km verder voor een stalling en belanden in Mauthausen : een pension met Donauzicht! Ze hadden er wel niet bij verteld dat er nog een drukke baan tussen loopt en dat er aan de overzijde van de Donau industrie is.

Morgen voeren we een tactiekwijziging door : ipv rond 17h00 naar een willekeurig iets uit onze roadboek te bellen, zullen we wel zien. (het is toch niet druk)