20150604 Ingolstadt-Regenburg

4 juni 2015 - Ingolstadt, Duitsland

Rit 92 km, hoogtemeters 495 m

Ons nieuw, zoveel sterker achterwiel is niet echt een succes: de 1ste spaak is al losgekomen.

Tis niet echt Blackie zijn week: platte band, deel van onze pikkel afgebroken, ons pomp kapot, en nu een spaak. We zullen morgen een onderhoudsstop in een fietswinkel inlassen.

De rit zelf: het is een vrije dag in Duitsland, en met dit mooie weer is echt iedereen buiten: massa´s fietsers, maar ook wandelaars, kajakken, zeilbootjes, zwemmers,…de Donau is duidelijk het centrum van alle pret.

Onvoorbereid als steeds (we rijden enkel op  GPS), blijkt de route plots in de Donau te lopen.

Gelukkig was er een boot, en hebben we samen met 598 andere toeristen genoten van een boottocht van 20 minuten (en op- en afstappen van een uur)

Kelheim     Regensburg, .2

De culinaire anti-tip van de reis: een Bayerische Wurstelsalat: i.p.v. de gebruikelijke lekkere, reuze salade, ontvangt een beteuterde tandemtrapper 1 wat sneetjes hespenworst in een soepbord met azijn, mmm, dat was NIET lekker

Bayerische Wurstsalat

Ondertussen is de Donau een deftige rivier geworden en rijden we dikwijls op een pad direct naast de Donau.

Regensburg

We eindigen de dag in het heel toeristische, maar ook heel mooie Regensburg.