20150612 Bratislava-Komarno

12 juni 2015 - Komárno, Slowakije

Rit 126 km, hoogtemeters 410 m

We hebben onze rustdag nuttig besteed : 1 fietstas warme kledij terug naar België gestuurd en tandemtrapster 2 heeft een kort kapsel . als dat geen gewichtsbesparing is!

nieuw kapsel

We starten met een rit langs de Gabsikovo dam, destijds een mega communistisch project, maar door Hongarije stopgezet wegens milieu-effecten. In Slowakije hebben ze wel verder gedaan, en het resultaat is toch vrij indrukwekkend. We rijden op een 17 kilometer lange dam van 18 meter hoog.

Baka    Baka

Voor zij die niet graag onder de waterlijn slapen, op deze foto zie je de kerktoren van een dorpje dat dus onderaan de dam ligt.

Baka

Ons comfortabel leven is wel afgelopen, want pas na 65 km vinden we het eerste restaurant (gelukkig hadden we nog isostar repen), bovendien staan er geen pijltjes meer en HEBBEN WE GANS DE DAG TEGENWIND.

Gelukkig zijn er nog wat ooievaars om ons blij te maken

Veľké Kosihy      Veľké Kosihy

We logeren in Komarno, aan de overzijde van de Donau ligt Hongarije al te wachten.